DE BMW i8.

DE MEEST PROGRESSIEVE SPORTWAGEN.

De toekomstgerichte interpretatie van een sportwagen. Efficiënter – bijvoorbeeld dankzij de intelligente lichtgewicht constructie met carbon en het aerodynamische design. Duurzamer – met uiterst efficiënte BMW eDrive technologie en recyclebare materialen in het interieur. Zonder af te doen aan zijn dynamiek en sportieve uitstraling.

Geen compromis, maar de optimale combinatie van rijplezier en verantwoordelijkheid. De BMW i8 is een Plug-in Hybride sportwagen die de voordelen van innovatieve elektro- en verbrandingsmotortechnologie in zich verenigt. Het resultaat is een buitengewone rijbeleving – bij een bijzonder laag verbruik en geringe emissie.

DESIGN.

slide

Protonic Frozen Edition

Trends komen en gaan, iconen blijven. Het meest overtuigende bewijs daarvan leveren de BMW i8 Protonic Frozen Black Edition en de BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition. De indrukwekkende combinatie van deze in gelimiteerde oplage beschikbare carrosseriekleur en de sportieve ambiance van het interieur maakt de BMW i8 tot een absolute blikvanger op elke weg.
slide

Protonic Dark Silver Edition

De BMW i8 Protonic Dark Silver Edition – een design-icoon dat zijn gelijke niet kent. De in gelimiteerde oplage beschikbare carrosseriekleur benadrukt onmiskenbaar de typerende sportwagengenen van de BMW i8 – en doet verlangen naar het snellere bochtenwerk.

slide

Exterieur

Lange wielbasis, korte overhangen, stevige stand en loerend op de weg als een roofdier: de BMW i8 heeft alle kenmerken van een volbloed sportauto. De voorzijde is extreem laag en breed. Alles is gericht op optimale aerodynamica. Tegelijkertijd verwijzen de lage maar markante dubbele nieren naar de BMW genen. De zogenoemde 'Black Belt' begint V-vormig bij de motorkap en loopt dynamisch over de gehele carrosserie naar de achterzijde. De extreme wigvorm, de langgerekte lijnen en het lage silhouet benadrukken van opzij bezien de bijzondere dynamiek van de BMW i8. Door het 'layering design', waarbij vlakken en lijnen overlappen en in elkaar grijpen, ontstaat vanuit elk perspectief een uiterst sportieve verschijning. De vlakken sluiten onderling harmonieus aan en zorgen voor een compacte en bijzonder dynamische uitstraling. Alles lijkt uit één stuk – en dat verleent de BMW i8 zijn uitzonderlijk krachtige vorm.

slide

LED-lichtdesign met laserverlichting

De BMW i8 beschikt standaard over LED-koplampen die perfect aansluiten bij het bijzondere concept van deze sportauto. Alle elementen van de lichtunits zijn volledig in LED uitgevoerd. De koplampen hebben een voor BMW i kenmerkend U-vormig frame dat de dagrijverlichting en het geïntegreerde knipperlicht omvat. Met de optionele laserlichttechnologie voor het grootlicht komt daar nog een tweede, breed uitgevoerd frame als designelement bij. De uitvoering met laserlicht verhoogt bovendien het bereik van het grootlicht aanzienlijk en verbetert de verlichting van het wegdek. Een passief verlichte blauwe band onderstreept daarbij de innovatieve technologie van de lichtunit. Bovendien is in de laserlichtuitvoering de zijkap van de koplamp niet donker, maar in glanzend metallic uitgevoerd. Het totaalbeeld van het lichtconcept is daarmee onmiskenbaar BMW i8.

slide

Vleugeldeuren

Voor een vliegende start: het bijzondere sportautokarakter van de BMW i8 is al in één oogopslag onmiskenbaar dankzij de spectaculaire vleugelportieren. Deze visuele highlights zwaaien omhoog als ze geopend worden en zijn perfect in de vloeiende lijnen van de aerodynamische carrosserie opgenomen. Van binnenuit gezien benadrukken de portieren het algehele sportieve karakter van het interieur. Dankzij hun constructie van aluminium, carbon en thermokunststof zijn ze ongeveer de helft lichter dan conventioneel gebouwde portieren. Daardoor laten ze zich van binnenuit ook bijzonder comfortabel openen en sluiten. De portiergreep bevindt zich ergonomisch aan de binnenzijde van het portierpaneel en fungeert bovendien als decoratief element.
slide

Interieurdesign

In het interieur van de BMW i8 wordt de consequente sportiviteit van het exterieur naadloos voortgezet. Alle elementen hebben een licht en dynamisch karakter. Het layering design-principe zorgt in het interieur voor een nieuwe relatie tussen functionaliteit en heldere vormgeving. Ook het lichtgewicht bouwprincipe krijgt zo zijn materiële vorm. De zichtbare carbonelementen in de dorpel benadrukken bijvoorbeeld het lage gewicht van de BMW i8. Het klassieke sportautokarakter en de voor BMW kenmerkende centraalstelling van de bestuurder komen in gelijke mate tot uiting. De middenconsole is licht naar de bestuurder gebogen. Alle instrumenten en het dashboard met twee grote, volledig digitale displays zijn moeiteloos te bedienen. De zitpositie van alle passagiers is bijzonder laag en de lichtgewicht stoelen geven ook bij pittig bochtenwerk betrouwbare steun en bieden veel comfort. Op de middenconsole, die het interieur visueel in tweeën deelt, bevindt zich de iDrive Touch Controller comfortabel binnen handbereik.

slide

PURE IMPULSE EXPERIENCE PROGRAMMA.

Het BMW i Pure Impulse Experience Programme opent een wereld aan ideeën en trends op het gebied van reizen, cultuur, restaurants voor fijnproevers, design en nog veel meer. Net als de BMW i8 zelf vertegenwoordigt het programma een visie op een luxe en toch verantwoorde manier van leven: het nieuwe begrip van premium.De BMW i Pure Impulse

Card is uw persoonlijke toegangsbewijs voor een wereld vol inspiratie en privileges: elke drie maanden ontvangen houders van de Pure Impulse Card een programmagids met de nieuwste trends van over de gehele wereld, evenals een unieke selectie evenementen.

DRIVE.

slide

BMW eDrive

De BMW eDrive technologie in de BMW i8 is het resultaat van jarenlange BMW EfficientDynamics research en ontwikkeling. Het volledige koppel van de soepele elektromotor is vanuit stilstand beschikbaar en zorgt voor ongeëvenaard rijplezier. Een innovatief koelsysteem houdt daarbij de hoogvoltage-accu altijd op de optimale bedrijfstemperatuur, waardoor de prestaties en de levensduur van de cellen gemaximaliseerd worden. Het intelligente energiebeheer van de BMW i8 coördineert het optimale samenspel tussen de elektromotor en de hoogvoltage-accu en is altijd afgestemd op maximale prestaties bij een minimaal verbruik. Zo ontstaat een krachtig en efficiënt Plug-in Hybride systeem.

slide

BMW TwinPower Turbo motor

De in het kader van de BMW EfficientDynamics strategie nieuw ontwikkelde BMW TwinPower Turbo 1,5-liter 3-cilinder benzinemotor van het Plug-in Hybride systeem verenigt alle voordelen die men van de motor in een sportauto verwacht. Zijn motormanagement garandeert via het ontstekingstijdstip optimale laadprocessen en zorgt voor een vlotte respons van de turbocompressor. De 170 kW (231 pk) sterke motor maakt bijzonder graag toeren en biedt een koppel van maximaal 320 Nm. De dynamiek en het hoge prestatieniveau gaan gepaard met een enorme efficiency, zoals een gemiddeld verbruik van slechts 2,1 l/100 km en een gemiddelde CO2-emissie van 49 g/km op indrukwekkende wijze bevestigen.

slide

Rijmodi

Verschillende modi voor een uitzonderlijke rijbeleving: COMFORT, ECO PRO en SPORT en de eDrive toets optimaliseren de eigenschappen van de BMW i8 door ze perfect op elke rijsituatie af te stemmen. Puur elektrisch rijden met een actieradius van 37 km* is daarmee net zo mogelijk als een uiterst dynamisch sportautogevoel buiten de stad. Daartussen ligt de beste combinatie van twee werelden: benzine- en elektromotor demonstreren op elk moment dat hun technische symbiose nooit als compromis moet worden opgevat. Met één druk op de eDrive knop schakelt de BMW i8 over op puur elektrisch rijden. Deze knop kan in de modi COMFORT en ECO PRO worden geactiveerd. In de modus COMFORT met eDrive rijdt de BMW i8 net zo lang zonder ondersteuning van de verbrandingsmotor tot de accu vrijwel ontladen is. Puur elektrisch is een snelheid tot 120 km/h haalbaar. Is de eDrive knop niet ingedrukt, dan schakelt de verbrandingsmotor vanaf 60 km/h bij. * Waarde verkregen uit een intern BMW verbruiksonderzoek. De actieradius is afhankelijk van diverse factoren, met name persoonlijke rijstijl, routecondities, buitentemperatuur en gebruik van verwarming/airconditioning, alsmede preconditioning-functie.

EFFICIENCY EN DYNAMIEK.

slide

Aerodynamica

Een gestroomlijnde carrosserie, een markante, conische vorm, een laag gewicht – de BMW i8 is onmiskenbaar een volbloed sportauto. Een reeks aerodynamisch geoptimaliseerde kenmerken zorgt ervoor dat bij maximale dynamiek tegelijk optimale efficiency wordt bereikt. Een voorbeeld daarvan zijn de LED-achterlichten die volgens het layering design-principe zijn vormgegeven en fungeren als luchtkanalen waar de rijwind doorheen stroomt.

slide

Lichtgewicht constructie

Een consequent doorgevoerde lichtgewicht constructie is voor auto's met elektroaandrijving meer dan een must. Het is een van de meest markante kenmerken van de BMW i8, met gevolgen voor dynamiek, design en energiebehoefte. Een laag voertuiggewicht zorgt voor snellere acceleratie, betere wendbaarheid en maximale efficiëntie.

slide

LifeDrive-architectuur

Voor sportauto's kenmerkende verhoudingen ontmoeten een uitzonderlijk lichtgewicht bouwconcept, waarvoor de ingenieurs elke gram overbodig gewicht hebben weggelaten. De LifeDrive architectuur bestaat uit twee delen, die nauwkeurig zijn toegesneden op de eisen aan een intelligente lichte constructie. De eerste component is de Drive-module, een aluminium chassis waarin in het voorste deel de elektromotor is geplaatst. In het achterste deel van de Drive-module bevindt zich de 3-cilinder benzinemotor. Beide elementen worden verbonden door de hoogvoltage-accu. Tweede component van de LifeDrive architectuur is de Life-module, het ultralichte passagierscompartiment van uiterst sterk carbon. Die helpt het extra gewicht van de elektromotor en de hoogvoltage-accu te compenseren. Deze twee modules vormen het LifeDrive concept en maken de BMW i8 tot een pionier van de hybride generatie. Met een lichtgewicht constructieprincipe als een maatpak: perfect om volle sportiviteit en doordachte duurzaamheid efficiënt op de weg te brengen.