Nieuwsitem

DE NIEUWE BMW X1 xDrive25e

De nieuwe BMW X1 xDrive25e, het nieuwe plug-in hybride model van BMW die veelzijdigheid combineert met voorbeeldig brandstofverbruik en uitstoot. De efficiënte elektrische aandrijving en de nieuwste generatie lithium-ionbatterijen zorgen voor een volledig elektrisch aangedreven bereik tot 57 kilometer*. De hybride-specifieke vierwielaandrijving met zijn snelle en precieze verdeling van vermogen tussen de voor- en achterwielen zorgt voor veel rijplezier.

 

De BMW X1 xDrive25e heeft een plug-in hybridesysteem die speciaal voor dit model is ontwikkeld. Het systeem bestaat uit een 1,5 liter 3 cilinder benzinemotor met BMW TwinPower Turbo Technology en is afkomstig van het eDrive-technologie systeem van de BMW Group. De nieuwe BMW X1 xDrive25e versnelt van 0 naar 100 km / u in 7,0 seconden en heeft een topsnelheid van 192 km / u.

 

Standaard wordt de BMW X1 xDrvie25e afgeleverd met akoestische voetgangersbescherming, bij elektrisch rijden met snelheden tot 30 km / u wordt een onmiskenbaar geluid gegenereerd om andere weggebruikers te waarschuwen voor de naderende auto. Bovendien omvat de standaarduitrusting van de compacte SAV met plug-in hybride aandrijving ook 17 inch lichtmetalen velgen en 2-zone automatische airconditioning. Als alternatief voor de basisversie is de nieuwe BMW X1 xDrive25e verkrijgbaar als Sport Line, xLine en M Sport-model. Een trekhaak met elektrisch zwenkende balkop is optioneel verkrijgbaar. De maximale aanhangerlast is 750 kg.

 

Het opladen kan via de huishoudelijke stopcontacten met behulp van de standaard oplaadkabel, in vijf uur is de BMW volledig opgeladen. Bij gebruik van een BMW i Wallbox duurt het laden minder dan 3,6 uur. De oplaadaansluiting bevindt zich onder een afzonderlijke klep aan de linker zijwand van de auto. De plaatsing van de hoogspanningsaccu, onder de achterbank, zorgt voor een zeer laag zwaartepunt. Dit optimaliseert de wendbaarheid, maar verminderd de transportcapaciteit. De bagageruimte heeft een capaciteit van 450 liter, door het inklappen van de rugleuningen kan dit worden verhoogd tot 1.470 liter.

 

Brandstofverbruik, CO 2 -emissies, stroomverbruik en actieradius zijn berekend op basis van de nieuwe WLTP-testcyclus en aangepast aan NEDC voor vergelijkingsdoeleinden, afhankelijk van het gekozen bandenformaat. In deze voertuigen kunnen andere cijfers dan hier gepubliceerd van toepassing zijn voor de beoordeling van belastingen en andere voertuiggerelateerde rechten die (ook) gebaseerd zijn op CO 2 -emissies.

 



Nieuws.